Žensko preduzetništvo predstavlja ključ ka bržem ekonomskom rastu i otvaranju novih radnih mesta. Često nismo svesni da ekonomski rast zavisi od jednakih mogućnosti i prilika koje lokalna zajednica pruža ženama i muškarcima. U mnogim zemljama se može uočiti jasna korelacija između bruto nacionalnog dohotka po glavi stanovnika i visoke stope zaposlenosti muškaraca i žena. Zato današnja ekonomska kriza ne sme da bude opravdanje za smanjivanje standarda u oblasti ravnopravnosti polova u društvenom, političkom i ekonomskom životu.

Žensko preduzetništvo predstavlja ključ ka bržem ekonomskom rastu i otvaranju novih radnih mesta. Često nismo svesni da ekonomski rast zavisi od jednakih mogućnosti i prilika koje lokalna zajednica pruža ženama i muškarcima. U mnogim zemljama se može uočiti jasna korelacija između bruto nacionalnog dohotka po glavi stanovnika i visoke stope zaposlenosti muškaraca i žena. Zato današnja ekonomska kriza ne sme da bude opravdanje za smanjivanje standarda u oblasti ravnopravnosti polova u društvenom, političkom i ekonomskom životu.

Činjenice, istraživanja i razgovori sa bankarima pokazuju da su žene koje ulaze u svet  biznisa odgovornije, ozbiljnije, obrazovanije, organizovanije, upornije i praktičnije. Ipak, broj preduzeća kojima one upravljaju je oko 30 odsto i znatno je manji u poređenju sa onima na čijem su čelu muškarci. Postoji više razloga zašto je to tako, ali ključno je da žene i muškarci nemaju jednake uslove ni prilike za otpočinanje sopstvenog biznisa i to prvenstveno u pristupu kreditima i programima koji zahtevaju vlasništvo imovine na svom imenu.

Prema istraživanjima, u Srbiji ima samo 6.700 preduzeća čije su vlasnice žene i kojima one istinski upravljaju. Promocija uspešnih preduzetnica je upravo jedan od instrumenata koji doprinosi afirmaciji ženskog preduzetništva i pomaže drugim manje hrabrim ali vrednim ženama da se odluče za ulazak u svet biznisa.

Delite:

FacebookTwitterLinkedInPinterestEmail this pagePrint this page