• Home
  • O nama
    • Publikacije
    • Galerija
    • Naš tim
  • Događaji
  • Akcelerator
    • AKCELERATOR 2022/2023
    • 3D AKCELERATOR 2020/2021
    • WE STARTUP AKCELERATOR 2019/2020
  • Blog
  • Kontakt
  • English
  • Serbian
Imate pitanja?
+381 69 5528 226
office@ewa.org.rs
RegistracijaUlogujte se
EWA - Akademija ženskog preduzetništva
  • Home
  • O nama
    • Publikacije
    • Galerija
    • Naš tim
  • Događaji
  • Akcelerator
    • AKCELERATOR 2022/2023
    • 3D AKCELERATOR 2020/2021
    • WE STARTUP AKCELERATOR 2019/2020
  • Blog
  • Kontakt
  • English
  • Serbian

Blog

  • Home
  • Blog
  • Blog
  • Mimoza Vilotijević: LinkedIn profil – Vaš digitalni CV

Mimoza Vilotijević: LinkedIn profil – Vaš digitalni CV

  • Kategorija Blog
  • Datum 6. januara 2022.
  • Komentara 0 comment

Iz današnje perspektive možda je teško zamisliti, ali pre samo 15 godina CV se slao poštom, na oglase objavljene u dnevnoj štampi.

Danas se čitav proces traženja i konkurisanja za posao odvija online. Tako i CV polako, ali sigurno, prelazi u digitalni oblik. 

Ako ste ozbiljni u nameri da nađete ili promenite posao, kreiranje profila na LInkedIn mreži je korak koji ne bi trebalo da preskočite.

Sam proces kreiranja profila nije tehnički komplikovan. Kao i za većinu društvenih mreža, treba vam e-mail adresa koja će biti povezana sa nalogom. Sadržaj profila i njegovo korišćenje su stvari na kojima možete da se istaknete i budete primećeni.

Odakle početi?

Samo zaglavlje profila služi za osnovne i najvažnije podatke: ime i prezime, zanimanje, fotografija.

Zanimanje više posmatrajte kao “naslov” svog profila – rečenica kojom biste sebe najkraće predstavili. To može da bude naziv vaše trenutne pozicije, posao koji biste želeli da radite ili zvanje koje ste stekli tokom školovanja. 

Kada potencijalni poslodavci ili saradnici pretražuju LinkedIn mrežu, vaš profil će se pojaviti u rezultatima pretrage ukoliko sadrži ključne reči. Zato je važno da ih stavite u naslov svog profila (npr: knjigovođa, social media, pravnik, office manager…)

Na profilu obavezno treba da postoji fotografija. Prvo, deluje profesionalno, a drugo, povećava šanse da onaj ko pretražuje pogleda vaš profil. 

Pri odabiru fotografije zaobiđite uspomene sa plaže, putovanja, svadbe, noćnog provoda… Preskočite i one na kojima ste sa decom, partnerom ili kućnim ljubimcem. Odaberite neku na kojoj se jasno vidite, sa što manje detalja koji će odvlačiti pažnju. Savetuje se da vaše lice zauzima oko 60% površine predviđene za fotografiju. 

Odmah ispod zaglavlja je deo profila predviđen za vaše kratko predstavljanje, takozvana “about” sekcija.  Tekst treba da bude efektan, ne predug, i da onaj ko ga čita dobije pravi uvid u vaše profesionalno iskustvo, obrazovanje i dostignuća. Cilj je da sadržaj privuče i zadrži pažnju budućeg poslodavca ili saradnika, da ga zainteresuje da detaljno pogleda vaš profil ili vas kontaktira.

I ovde se preporučuje da koristite ključne reči, jer je i to deo profila koji izlazi u rezultatima pretrage. 

Ovo je primer kako isto zanimanje i iskustvo možete prikazati na više načina:

  • iskusni knjigovođa
  • knjigovođa sa 15 godina iskustva
  • knjigovođa sa 15 godina iskustva u međunarodnim kompanijama 
  • knjigovođa sa 15 godina iskustva, ekspert u oblasti poreza, doprinosa i ličnih primanja

Ako nemate inspiracije, pitajte prijatelje i kolege kako bi vas oni ukratko opisali. Sigurno ćete dobiti neke ideje i pravce za razmišljanje.

Radno iskustvo i obrazovanje

Koliko detaljni ćete popuniti ovu sekciju, zavisi od vas. Nazv kompanije, pozicija, period kada ste u njoj radili – to su osnovni podaci. Za svaki od tih poslova dodajte detalje koje smatrate važnima – opis posla, zaduženja, postignuća… ključne stvari vezane za posao koji ste radili.

Dobra stvar je da vas LinkeIn ne ograničava kao CV, za koji je preporuka da ne bude duži od 1-2 strane. Na profilu možete da navedete sve poslove koje ste radili, ako ih smatrate važnima za buduću karijeru.

Slično je i sa delom koji se odnosi na obrazovanje. Ne morate da krećete baš od osnovne škole, ali sve od srednje škole nadalje trebalo bi tu da se nađe.

Posebna sekcija odnosi se na neformalno obrazovanje. Ono je danas, u mnogim oblastima, često značajnije i relevantnije nego formalno. Licence i sertifikati koje ste stekli daju uvid u to kako vidite svoj profesionalni put.

Veštine i preporuke

U ovom delu možete se osloniti na svoju procenu, ili opet da pitate kolege, saradnike ili prijatelje o tome šta oni misle, koje su vaše ključne veštine. Neke su očigledne i lako se mogu testirati (strani jezik, programski jezici, korišćenje pojedinih softvera…). Druge, poput liderstva, timskog rada i sl. su donekle i vaša slobodna procena.

Upravo zato LinkedIn ima opciju da vaši kontakti na ovoj mreži mogu da “potvrde” veštine koje ste stavili na svoju listu – ENDORSEMENT opcija. Na ovaj način svako od njih može da klikne na “endorse” i potvrdi da tu veštinu koju ste naveli i on prepoznaje kao jedan od vaših kvaliteta, i smatra je važnom.

Ostale sekcije na profilu ne morate obavezno popunjavati. Svuda gde imate da unesete neki kortistan podatak, slobodno to i uradite, ali nemojte popunjavati polja po svaku cenu, tek da bi nesto pisalo. Korisno je da navedete interesovanja, jer ćete možda baš preko njih doći do ljudi sa kojima imate nešto zajedničko.

Privatnost i povezivanje

Kreiranjem profila dobijate i svoju ličnu web adresu na LinkedIn mreži, koju možete da izmenite i personalizujete. 

Umesto www.linkedin.com/in/123-xyzmože da glasi www.linkedin.com/in/ime_prezime

ili neka slična kombinacija, ako je ova osnovna već zauzeta.

Na slici možete da vidite kako se pristupa toj opciji (obeležen žuto).

U ovom delu podešavate i ostale stvari koje se tiču privatnosti vašeg profila: ko može da vidi vaš profil (konekcije, svi korisnici LinkedIn-a, ili bilo ko na Internetu), kao i koje sekcije profila će biti prikazane.

Kada potencijalni poslodavac ili saradnik ukuca u Google vaše ime i prezime, moguće je da će baš LinkedIn profil biti među prvim rezultatima pretrage. Imajte i to na umu kada ga kreirate i podešavate.

Ono što je još karakteristično za ovu mrežu je da zaista možete da vidite ko je pregledao vaš profil. Zašto bi vam to bilo važno? Zato što dobijate uvid u to ko su ljudi koje ste zainteresovali: iz kojih industrija dolaze, čime se bave, koja su vam zajednička interesovanja… Ako vam neki od tih profila privuče pažnju, možete poslati zahtev za konekciju i na taj način proširiti svoju poslovnu mrežu.

Kreirali ste profil, šta dalje?

Kao što je već pomenuto na početku teksta, LinkedIn profil je vaš novi digitalni CV. A kao i svaki CV, nije dovoljno samo da ga imate, treba ga i poslati na pravu adresu.

Povežite se – to je prvi i osnovni korak. Najpre sa ljudima koje lično poznajete, sa kojima ste radili i sarađivali. Oni vas mogu dalje preporučiti, a možete i sami kontaktirati sve one koji su vam interesantni u poslovnom smislu.

Pridružite se grupama koje se bave tematikom koja vas zanima ili je vezana za vaš biznis. Ostavite komentar na objavama koje su vam interesantne. Podelite zanimljiv članak, vest, ili svoje viđenje neke aktuelne teme. 

Iskoristite potencijal ove mreže da unapredite svoj biznis ili karijeru!

  • Share:
author avatar
Mimoza Vilotijević

Savetnica za PR i finansije

Bogato iskustvo u oblasti komunikacije i finansija, u međunarodnim kompanijama u zemlji. Specijalizirala se u oblasti komunikacije veština neophodnim za pronalaženje kvalitenog zaposlenja: CV, LinkedIn profil, motivaciono pismo, poslovni intervju. Svoja znanje i iskustvo rado deli sa svima koji su spremni da ulože i sebe, u lični razvoj, i pronađu posao kakav zaslužuju.

Naredni post

Dr. Ranko Rajović: Svaka nova generacija dece je sve slabija. Gde roditelji greše?
3. februara 2022.

Možda vas zainteresuje

radno vreme
Kako dobro isplanirati dan?
15 marta, 2022
frustracija
Dr. Ranko Rajović: Svaka nova generacija dece je sve slabija. Gde roditelji greše?
3 februara, 2022

Ostavite komentar Odustani od odgovora

Žao nam je, da bi postavili komentar, morate biti prijavljeni.

Pretraga

Kategorije

  • Blog

Najnovi članci

Kako dobro isplanirati dan?
15mar2022
Dr. Ranko Rajović: Svaka nova generacija dece je sve slabija. Gde roditelji greše?
03feb2022
Mimoza Vilotijević: LinkedIn profil – Vaš digitalni CV
06jan2022
+381 69 5528 226
office@ewa.org.rs
Facebook-f Instagram Linkedin

Organizacija

  • O nama
  • Blog
  • Kontakt
  • Postanite predavač

Link

  • Događaji
  • Galerija

Podrška

  • Kontakt

Preporuka

  • Evropske Asocijacije za Obrazovanje Odraslih
  • WordPress

EWA - Akademija ženskog preduzetništva

  • OPŠTI USLOVI KORIŠĆENJA INTERNET STRANICE I PRODAVNICE
  • ZAŠTITI PODATAKA O LIČNOSTI
[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

Ulogujete se sa svojim nalogom

Izgubili ste šifru

Niste član? Registrujte se

Registrujte novi nalog

Da li ste već korisnik? Login now

Ova veb stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da se slažete sa ovim, ali možete odbiti ako želite. Prihvatam Više
Politika privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT